Brandt-Polaris ja SP-Paino yhteistyössä jo yli 15 vuotta

Jyrki Tikkanen

Brandt-Polaris Oy:n toimitusjohtajalla Jyrki Tikkasella on periaatteessa selvä ja suoraviivainen tehtävä: luoda arvoa, kysyntää ja kauppaa Brandt-Polariksen maahantuomien mönkijöiden, moottoripyörien ja moottorikelkkojen jälleenmyyjille.

Tehtävä ei kuitenkaan ole helppo. Suomen heikko taloustilanne on hyydyttänyt uusien moottoripyörien myyntiä ja lämpimät vähälumiset talvet ovat myrkkyä moottorikelkkojen myynnille eteläisemmässä Suomessa. Mönkijöiden suosio jatkuu toki voimakkaana ja niissä Polaris on myös markkinaykkönen.

“Nyt onneksi moottoripyörämyynnin lasku on tasaantunut ja moottorikelkkojen ennakkokysyntä ensi talvelle on ollut positiivista. Olemme nähneet jopa vähän nousuakin”, Jyrki Tikkanen kertoo.

Brandt-Polaris auttaa jälleenmyyjiään monella tapaa. Jälleenmyyjiä koulutetaan ja heidän myyntiä edistetään. Isossa roolissa on myös toiminnan rahoitus. Huolto, varaosamyynti, tekninen neuvonta ja jälkimarkkinointi ovat oikeastaan koko toiminnan onnistumisen kannalta keskeisiä asioita.

Valtakunnallinen markkinointi yhdessä kauppiaiden paikallisen mainonnan kanssa luo kysyntää. Jälleenmyyjien kauppoihin tuotetaan paljon esitteitä, flyereita, mainospahveja ja muuta myynninedistämismateriaalia. Lisäksi laajat suorapostituskampanjat luovat kysyntää ja kauppaa.

“Meille tärkeää on SP-Painon luotettavuus ja  joustavuus”

Painetun markkinointimateriaalin tuotannossa Brandt-Polaris on luottanut SP-Painon palveluihin jo yli 15 vuotta. “Meille tärkeää on SP-Painon luotettavuus ja  joustavuus. Kun meille tulee kiire, kuten aina välillä tulee, SP pystyy auttamaan nopeallakin aikataululla”, Tikkanen kertoo.

Joustavuuden ja luotettavuuden lisäksi Tikkanen nostaa esiin laadun, asiantuntevuuden ja oikean kustannustason. “Kustannukset tulevat hinnan lisäksi laadusta, toimitusnopeudesta ja ajasta, jonka itse joudumme käyttämään painotöihin”, Tikkanen sanoo.

“Suorapostituskampanjat sujuvat helposti, kun toimitamme painoon vain materiaalin ja osoitteiston, ja SP-paino hoitaa kaiken lopun”, Tikkanen kertoo. Brandt-Polariksen suorapostituskampanjat ovat kerralla 50 000 – 100 000 kappaleen kokoisia.

“Kun olemme halunneet jotain erilaisia ratkaisuja, olemme aina saaneet asiantuntevia ehdotuksia”, Tikkanen kiittelee SP-Painon asiantuntevaa apua. “Kaiken lisäksi ovat kohtuullisen hauskaa porukkaa. Heidän kanssaan ei tule suru puseroon”, hän nauraa.

Tikkanen onkin suositellut SP-Painoa Otto Brandt-konsernin muille tytäryhtiöille.

digipaino